6 Ocak 2011 Perşembe

KISIR

           Çocukluğumdan beri  gelenektir bizde kısır günü:) Halam ve kuzenlerim 2-3 haftada bir pazar günleri  bize gelirler ve ailenin tüm bayanları bizde toplanır kısır yapardık.Yanına mis gibi çayıda demledikmi,içimden bugün hiç bitmese diye geçirir dururdum.O zamanlardan bu zamana ne değişti,neden sık görüşemiyoruz bilmiyorum ama ben bu kısır günlerini çok özlüyorum...

 MALZEMELER:


  •       1 kg ince bulgur
  •       1 demet yeşil soğan
  •       1 demet marul
  •       1 demet maydanoz
  •       1 demet dereotu
  •       1 kâse doğranmış salatalık turşusu
  •       Tuz, karabiber, pul biber
  •       4–5 yemek kaşığı domates salçası
  •       Limon, nar ekşisi
  •       Zeytinyağı



YAPILIŞI:

   Bulguru geniş bir kaba alıp sıcak suyla haşlıyoruz. Domates salçasını 1–2 dakika zeytinyağında kavurduktan sonra suyunu çeken bulgurun üzerine döküyoruz. Baharatları da ekleyip salçayı bulgura iyice yediriyoruz. Bir kenarda yeşillikleri ince ince doğruyoruz. Doğradığımız yeşillikleri ve salatalık turşusunu da ilave ediyoruz. Üzerine sıkılmış limon suyunu ve göz kararı nar ekşisi ekleyip iyice harmanlıyoruz.Biraz beklettikten sonra servis ediyoruz.

Afiyet olsun.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Dereotu yerine taze nane ve sarmısak koyuyorum.içine salatalık turşusu denememiştim..

Nigar SARGIN dedi ki...

Salatalık ile de nefis oluyor.Mutlaka deneyin.Sevgiler.