7 Şubat 2011 Pazartesi

KUSKUS ÇORBASI

Yine yeniden merhaba;

   Uzun bir aradan sonra çok şükür yeni tarif eklemeye vaktim oldu..Yeni bir yıla geçiş muhasebe departmanında çalışanlar için hiçte kolay olmuyor.Gerçekten çok yoğun bir ayı geride bırakmanın mutluluğuyla hemen tariflerimi paylaşmak istedim.Bu uzun süre zarfında tabi ki tarfilerim birikti.Bol bol akraba,eş,dost ziyaretleri yaptım ve bol bol misafir ağırladım.Zamanda bulmuşken sırayla eklemek istiyorum tariflerimi:):)

 Öncelikle Bulgaristan'da annemin sürekli yaptığı çok basit ve lezzetli bir çorba tarifi paylaşmak istiyorum.İşten geç gelen bayanlar için çok pratik,yemeğim olmadığı akşamlar en büyük kurtarıcım oluyor.:)


Malzemeler:
  • 1/2 bardak kuskus
  • Karabiber
  • 1-2 bardak süt
  • Toz kırmızı biber(arzuya göre acı da olabilir).
  • Tuz
  • 1-2 yemek kaşığı tereyağ                                                                                                     

Yapılışı:


    Tencereye verilen ölçüde göre kuskus atılır ve renk değiştirene kadar kavrulur.Renk değiştirdikten sonra sıcak su eklenip kısık ateşte kuskuslar pişene kadar kaynatılır.İyice pişen kuskusların üzerine süt eklenir.Bir taşım kaynatılır.Servis etmeden önce tereyağ eritilip toz biber eklenir.Hazırlanan sos çorbaların üzerine eşit olarak paylaştırılır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: