12 Mart 2012 Pazartesi

BÖĞÜRTLENLİ CHEESECAKE

  
  Geçen hafta yengem,annesi ve anneciğim hem ev oturması hemde tebrik için kayınvalideme geldiler.Malum geçen ay nişanımız vardı.Annemlerde hayırlı olsun diyerekten ziyarette bulundular.Güzel bir akşam geçirdik.Minnoş yeğenim kuzeyide getirmişlerdi.Öpe koklaya doyamadım mis kokuluma.Hala olmakta ayrı güzel bir duygu yazmadan geçemeyeceğim;)
  Annemlerin geleceği haberini alınca ne yapsam acaba,bir çeşit ikram da ben hazırlıyayım dedim.Aklıma hemencik cheesecake geldi.
Bu aralar cheesecake'e takmış durumdayım zaten.Mutfağa gireyim bol bol yapayım istiyorum.Sürekli araştırma modundayım.Dondurucuda bulunan böğürtlenlerimle bir deneme yaptım.Sonuç mu mükemmel oldu.Abim ve eşim koca birer dilim yediler.Anneciğimin ve yengeminde beğenmesini beni acayip mutlu etti.:))

  Tarife  geçmeden önce bu cheesecake'mi Çay,Kahve Bahane etkiliğinin yeni sahibesi Çatlak Kafe'ye gönderiyorum.Kendisine kolaylıklar diliyorum.Bol paylaşımlı bir etkinlik olsun inşallah;))



Malzemeler:

Tabanı için:
  • 2 paket eti burçak sultani
  • 50 gr  tereyağı
  • 5-6 çorba kaşığı süt
  • Yarım su bardağı fındık
  • 1 tatlı kaşığı tarçın     
Not:Taban ve krema da değişiklikler yaptım.Orjinal tarif için ; TIK TIK :))
 
Kreması için:
  • 2 paket labne peyniri
  • 1,5 kahve fincanı krema
  • 4 adet yumurta
  • 4 tepeleme çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1,5 kahve fincanı krema
  • 2 silme çorba kaşığı buğday nişastası
  • 2 tatlı kaşığı Dr.Oetker Gourmet Şekerli Vanilin
Üzeri için:
  • 1 su bardağı böğürtlen
  • 1 çay bardağı toz şeker(ince bel)
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • Nişastayı ezmek için 1 çay bardağı su(küçük çay bardağı)
Not : Sos tarifi için Tık Tık ;))  

Azıcık oradan azıcık buradan ortaya bu cheesecake çıktı.Tadına bakanlar çok beğendi.Sevgili İnci ile Dünden Bugüne ve Tarif Sepeti 'ne  sevgilerimi gönderiyorum....;)

Yapılışı:

Tabanı hazırlamak için bisküvileri blender yardımı ile un haline getirin.
Fındığı tamamen un olmayacak şekilde blenderdan geçirin
Tereyağını yakmadan eritin.
Un haline gelmiş bisküviler, çekilmiş fındığı, erimiş tereyağı ve sütü bir kaba alın ve elinizle bütün malzemeler birbiri ile özleşinceye kadar bastırarak karıştırın ve yoğurun.
Kullanacağınız kabın tabanını yağlı kağıt ile kaplayın ve hazırladığınız harcı kenarlara da bir miktar çıkacak şekilde bastırarak yerleştirin.

Hazırladığınız tabanı krema hazırlanıncaya kadar buzdolabının dondurucu kısmında bekletin.
Kremayı hazırlamak için yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayırın.

Beyazları bir tutam tuz ekleyerek cam bir kapta kar haline gelinceye kadar iyice çırpın.

Yumurta sarılarını büyükçe bir kaba alın ve üzerine krema ile pudra şekeri ve nişastayı ekleyerek krema kıvamı alıncaya kadar iyice çırpın. Labne peynirini de ekleyin ve krema kıvamı alıncaya kadar çırpın.

Kar haline gelen yumurta aklarını ve vanilyayı krema haline gelen diğer karışımın üzerine ekleyin ve tahta bir kaşıkla kenarlarından içe doğru yavaş yavaş fazla ezmeden karıştırın.

Kremayı hazırladığınız tabanın üzerinde dökün ve önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında üzeri hafifçe kızarıp harç sallanmayacak şekilde oluncaya dek yaklaşık 40-50 dk kadar pişirin.
Piştikten sonra fırının kapağını açın ve cheesecake içinde ılıncaya kadar bekleyin ve ondan sonra fırından çıkarın.
1su bardağı böğürtleni bir tencereye alıp üzerine 1 çay bardağı şeker ile böğürtlenler yumuşayıncaya kadar pişirin.


Diğer tarafta 1 yemek kaşığı nişastayı 1 çay bardağı su ile inceltin,ip gibi meyvelerin üzerine akıtıp bir taraftanda karıştırın.Koyulaşınca ateşten alın.Arada karıştırarak soğumasını sağlayın.İyice soğuduğu zaman cheesecake'in üzerine döşeyin.
Üzerini streç film ile kaplayıp çatal ile 1-2 yerinden delin ve buzdolabında 1 gece bekletin.
Sabah yapıp akşam da servis edebilirsiniz ama bekledikçe daha da güzel bir tat çıkıyor ortaya.

Alıntıdır(Tarif Sepeti),(İnci ile Dünden Bugüne)

Sevgili Blogcanlarımdan aldığım tarifleri harmanlayarak yaptığım cheesecake'mi mutlaka denemelisiniz diyorum.


Afiyet Olsun.


16 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

mmm...
misss miss:))
afiyetler olsn yiyenlere..
ahh olaydı şimdi,koca bir dilimm hüpletirdim kii:)ellerine sağlıkk canım..
muhabbetle..

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkür ederim canım benim:)))Ahh diyette olmasam bende nasıl hüpletirim varyaaaa:)) Öperim sevgilerimle;)

TuruncuTatlar dedi ki...

bir cheese kek tiryakisi olarak bayıldım ellerine sağlık..

Selcen Şenocak dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor bende çok seviyorum süper görünüyor...

Doyumluk.... dedi ki...

İşte buna bayılırım.eline sağlık.Görüşmek üzere...sevgiler

Fatma dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerine sağlık yapması da kolay, ben hiç denemedim yapmayı ama arşivime aldım belki doğum günümde yaparım:)

Adsız dedi ki...

elelrine sağlık süper görünüyo...

Nigar SARGIN dedi ki...

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler canlarım bende bir tiryaki olarak sürekli yapmak istiyorum ama yapmakla olmuyor yemekte istiyor canım malesefki dukan diyeti yiyemezsin diyor diyetim bitince doyumluk yiyeceğim inşallahhh;))Kocaman sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık,nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık,nefis görünüyor

hayatreceli dedi ki...

ellerine sağlık canımm afiyet olsun harika gözüküyor:))

Unknown dedi ki...

Bende surekli yapmak istememe ragmen yapmaya cesaret edemeyenlerdenim...Deneyecegim :))
Sevgiler...

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkürler şeniz hanımcım;))

Nigar SARGIN dedi ki...

Eskiden bende öyleydim ilk denemeden sonra süper olduu artık elim alıştı acemilik bitiyor sanırım zerrin hanım deneyin derim;))

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkürler reçelim ;)))

İnci Yemek dedi ki...

Ellerine sağlık canım, buradan enfes gözüküyor lezzetini düşünemiyorum bile:))öperim seni...