30 Mart 2012 Cuma

MUZLU ÇİKİTOPLARIM;))


Gönül denizlerinde,
Kalp güllerinde,
Aşk hayallerinde,
Sevda masallarında,
Leyla-Mecnun anılarında,
Ferhat-Şirin yanışlarında,
Aşıkların ağlayışlarında,
Hizmet ehlinin gözyaşlarında,
Kur-an okuyanların kalp atışlarında,
Salavat getirenlarin güllere bakışlarında,
Nur deryasına girenlerin kırmızı kitapları okuyuşlarında,
Gece secdeye kapananların mâna aleminde seyahatlarında,
Duaya kalkan ellemize konan gülleri koklayışmızda,
Peygamber kardeşlerini hatırlamamız dileklerimle
Sizlere ve sizler gibi peygamber sevdalılarına
Hayırlı Cumalar....


  Sabahtan beri eski fotoğraflarımı kurcalıyorum.Yılbaşında yaptığım muzlu çikitoplarımı gördüm.Biraz vaktim var nasılsa diyerekten koyuldum yazmaya.Hem pratik,hem çok lezzetli;)) Ama bu tarifi hangi blogtan aldığımı hiç mi hiç hatırlamıyorum:(( Yılbaşı için değişik tarifler araştırırken bir sitede görmüştüm ve çok beğenmiştim.Gerçekten tadıda mükemmeldi.Ama biraz kalorili bir lezzet.Arada böyle kaçamaklarda yapmalıyız değil mi? 

Malzemeler:
  • 3 adet muz
  • 2 paket Dr.Oetker Glazür(siyah-beyaz)
  • Hindistan cevizi

Yapılışı: 

  Muzların kabuklarını soyup düz bir tabağın içine alıyoruz.Glazürü tarife göre hazırlayıp muzların üzerine döküyoruz.Glazür sertleştikten sonra muzları 2-3 cm kalınlığında dilimliyoruz.Açık kalan kısımlarını(muzların yan duvarlarını)hindistan cevizine buluyoruz.

Afiyet olsun.

7 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

gerçekten kolay ve güzel bir tatlıymış cnaım.ellerine sağlık.sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

pratik ve güzel.ellerine sağlık canım

Nigar SARGIN dedi ki...

Lezzetli ve pratik gerçekten çok teşekkür ederim sevgilerimle;))

anne eli gibi dedi ki...

çok güzel görünüyorlar canım,ellerine sağlık..

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkür ederim reyhancım öpüyorum;)

herşey tadında dedi ki...

Tam beklenmedik misafir tatlısı hem pratik hem lezzetli hemde görüntü müthiş ellerine sağlık canım;))

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkür ederim tatlım aynen öyle hem pratik hem çok leziz sevgilerimle;)