4 Aralık 2012 Salı

ELMALI TART

  16 Aralık pazar günü kısmetse İzmirli yemek blogcanlarımız ile yaptığımız yılbaşı çekilişi için bir araya geleceğiz.Ayrıca sevgili blogcanım Burcu Reisoğlu'nu yeni iş yerinde ziyaret edeceğiz.Yeni iş yerin hayırlı uğurlu olsun deyip,ayaklarımızı sürüyeceğiz :)))sürüyeceğiz ki bir sürü müşterisi gelsin....Bende bu vesile ile hafta sonu hediye işlerimi hallettim.Arkadaşlarıma hediye alırken kendime almayı da ihmal etmedim.Ne zamandır almayı düşündüğüm tart kalıbını aldım.Pembiş pembiş çok hoşuma gitti.Pazar kahvaltısı için eşimin yengesi,kızı ve kayın validemi çağırmıştım.Öğleden sonra çayın yanına yengem ile birlikte tart yapmak için sıvadık kolları.Fırından gelen mis kokusu dayanılmazdı.Birer koca dilim ve misss gibi çay keyfimize diyecek yoktu.:)))


Malzemeler:


* 1 adet yumurta
* 1 su bardağı yoğurt
* 1 su bardağı şeker
* 1 paket margarin
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya
* 1 yemek kaşığı margarin (kalıbı yağlamak için)
* Aldığı kadar un
* 1 çay bardağı pudra şekeri(üzerine serpmek için)

İç malzemesi:


* 4 adet elma

* 2 adet havuç
* 4-5 yemek kaşığı şeker
* 1 su bardağı dövülmüş ceviz
* 1 tatlı kaşığı tarçın





Yapılışı:


Öncelikle elma ve havuçları rendeliyoruz.Üzerine şekeri döküp suyunu bırakıp çekene kadar pişiriyoruz.Pişen harcımıza ceviz ve tarçını ekleyip ocağın altını kapatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.Derin bir kaba eritilmiş margarini,yoğurdu,şekeri ve yumurtayı alıp karıştırıyoruz. Kabartma tozu,vanilya ve unu eleyerek malzemelerin üzerine yavaş yavaş ekliyoruz. Kulak memesi yumuşaklığında hazırladığımız hamuru ikiye bölüyoruz.Bir parçasını buzdolabına kaldırıyoruz.Kalan hamuru merdane yardımı ile açıp margarin ile yağladığımız tart kalıbımıza yerleştiriyoruz.Üzerine soğumuş harcı yayıyoruz.Daha sonra buzdolabında beklettiğimiz hamuru merdane yardımı ile açıyoruz.Şeritler halinde kesip tartın üzerine önce enlemesine sonra boylamasına yerleştiriyoruz.(Kafes görünümünde).Önceden ısıtttığımız 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.Fırından çıkarıp üzerine pudra şekeri serpiyoruz.


Afiyet olsun.


10 yorum:

aslı dedi ki...

pembiş kalıpları güle güle kullanın. tartınızda güzel görünüyor. afiyet olsun. sevgiler.

hayatreceli dedi ki...

yapımı zordur ama yemesi kolaydır bayılırım çok ta güzel görünüyor emeğinize sağlık:)
sevgiler...

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık hayatım çok güzel gözüküyor

Aycan dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Nefis gözüküyor.

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Havuçlu hiç denenemiştim.Ellerinize sağlık
sevgiler

Gurme Şirine dedi ki...

vaaaoooov çok güzel görünüyor...
bende 1 dilim istiyorum :))
ellerinize sağlık...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Nigarım; bana gençliğimi, çocukluğumu hatırlattı tartın. Annem aynen yapar ve okuldan geldiğimizde önümüze koyardı çaay eşliğinde, bayılırdık. Ellerine sağlık ablacım, sevgiyle kal:)

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık Nigarcım Elmalı tartı çok severim ama hep yapmaya üşenirim nedense :) bundan sonra sana geliyorum :)

Nigar SARGIN dedi ki...

Selcenim kapım sana her daim açık buyur beklerim teşekkür ederim canım cım ;)))

Nigar SARGIN dedi ki...

Yorumlarınızla sayfama renk kattınız sevgili dostlarım hepinize tek tek teşekkürlerimi sunuyorum...Kesinlikle çocukluğumuzun tatları Serap ablacım,kalıbımı çok sevdim artık sık sık yaparım. Havuçta ayrı bir lezzet kattı tavsiye ediyorum sevgilerimle ;)))