9 Mart 2013 Cumartesi

LİMONLU CHEESECAKE

   Uzun bir aradan sonra nihayet üşengeçliğimi üzerimden atıp blogumun gönlünü almaya geldim.Üzerime yapışıp kalan bu yorgunluk,halsizlik,üşengeçlik sanırım baharın yaklaşmasıyla yavaş yavaş gidiyor.
Malumunuz cheesecake en güzel birşey benim için.Geçtiğimiz akşamda bastıran misafirlerime bir gece önceden hazırladım ama bu defa "Limon aramolısını"... Şimdiye kadar denediğim cheesecakeler arasında sanırım en favorim limonlu oldu.Eşiminde yardımı ile 1 saatte hazır oldu.Buzdolabında 1 gece üzeri strech film ile kaplı olarak bekletip soğuk soğuk servis yaptım.Misafirlerimden de tam not alınca keyfim 2'ye katlanmış oldu:))))


Malzemeler:


Bisküvili Karışım İçin:

* 50 gr. tereyağı
* 3 çorba kaşığı süt
* 1 paket burçak bisküvi
* 1 paket pötibör bisküvi
* 1 tatlı kaşığı rendelenmiş limon kabuğu 
* 2 çorba kaşığı iri çekilmiş ceviz
* 1 çay kaşığı tarçın

Labneli Karışım İçin:

* 600 gr. Labne Peyniri (3 kutu)
* 1 kahve fincanı krema
* 4 adet yumurta
* 1 çay bardağı toz şeker
* 1 çorba kaşığı (tepeleme) un

Limonlu Sos İçin:
* 1 su bardağı su
* 1 çay bardağı limon suyu
* 1 limonun rendelenmiş limon kabuğu
* 1 çay bardağı toz şeker
* 3 çorba kaşığı (tepeleme) nişasta

Yapılışı:

Bisküvili karışım için biküvileri robotta toz haline getiriyoruz.Tereyağı eritip bisküvilerin üzerine ekliyoruz.Süt,ceviz,limon kabuğu ve tarçını da ekleyip karıştırıyoruz.22-24 cm çaptaki kelepçeli kalıbın içine bastırarak yayıyoruz.Buzlukta 10 dakika kadar bekletiyoruz.Labneli karışım için yumurta ve şekeri mikserle çırpıyoruz.Labne,krema ve unu ekliyoruz.Bir kaç dakika daha çırptıktan sonra bisküvili karışımın üzerine döküyoruz.Önceden ısıtılmış 160 C fırında 45-50 dakika kadar pişiriyoruz.Pişince fırında alıp soğumaya bırakıyoruz.Limonlu sos için nişastayı bir kapta su ile eritiyoruz.Diğer malzemeler ile birlikte sos kabında muhallebi kıvamı alıncaya kadar pişiriyoruz.Ocaktan alıp ılınmasını bekliyoruz.Ilınınca soğumuş kekin üzerine spatula yardımı ile yayıyoruz.Buzdolabında bekletip,soğuk olarak servis ediyoruz.

Afiyet Olsun.



14 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba limonlu cheesecake harika görünüyor eline sağlık :(bloğunuz çok güzel takibe aldım arzu edersen bana da beklerim:))sevgiler

Şepşeker dedi ki...

Çok severim ve sürekli yaparım , senin tarifin daha değişik , tadını merak ettim ;-)

Dilek'le Mutfakta dedi ki...

Harika görünüyor..İzmirden selamlar

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık.Ben de çok severim,limon çok yakışıyor,çok hafif bir tatlı oluyor.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ağzım sulandı ama ya,nasıl severim anlatamam..
Nefiss görünüyor canım..
Ellerine sağlık.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Eline saglik mmm nefis .

Fatosca Tadlar dedi ki...

Oyyy da oyyyy. Bir cheesecak canavarına nasıl yapılır bu yaaa. Bayıldım. Ben de limonlu cheesecake'i daha fresh olduğu için ayrı bir severim. Ellerine sağlık canım. Nefis olmuş nefisss :))))
Sevgiler...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Bugün käse kuchen yani cheescake günü,limonlu his denemedim,bakalim nasil olacak,eline saglik canim,iyi pazarlar.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Nigarcım; limonlu her türlü lezzet benim de favorim ablacım.. Kışın bile insana yaz serinliğinin güzelliğini hissettiriyor limonun aroması.. Ellerine sağlık ablacım benim :)

Unknown dedi ki...

yapıp işyerimize kadar getirdiğin ve bu güzel lezzeti bize tattrıdığın için çoookk teşekkür ederiz. :)) ellerine sağlık canımcım

Lezzetmelekleri dedi ki...

limonlu cheesecake mükemmel görünüyor. Elinize sağlık

Nigar SARGIN dedi ki...

Bir süredir bloguma vakit ayıramadığımdan canım blogger dostlarım siz benim kusuruma bakmayın kalbiniz kadar güzel yorumlarınız için hepinize sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.Kocaman öpüldünüz :)))

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyor takipteyim banada beklerim sevgiler

http://meltemakgul.blogspot.com/

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkürler Meltem Hanım bende izlemeye alıyorum sevgilerimle;))