26 Mart 2013 Salı

PIRASALI PRATİK BÖREK

Evimizde sebze yemekleri pişemediğinden bende sebzeleri ancak böreklerde değerlendirebiliyorum.Eşimin sebze yemeklerine karşı olan iştahsızlığı böreklerde tam tersi tavan yapıyor :)))) Göçmen olduğumuzdan mıdır bilmem hamur işleri evlerimizde olmaz sa olmaz üç öğün yapılsa yenilecek:)) Lafı çok uzatmadan pratik böreğimin tarifine geçiyorum...

Malzemeler:

* 5 adet yufka
* Yarım kg pırasa
* 1 su bardağı lor peyniri yada beyaz peynir
* 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
* 1 yumurta
* 3 yemek kaşığı yoğurt
* Arasına sürmek için sıvı yağ
* Tuz,karabiber,pulbiber

Yapılışı:

Pırasaları güzelce yıkayıp ince ince kıyıyoruz.Pırasaları kavuracağımız tencereye zeytin yağını ekliyoruz.Üzerine pırsalarımızı da ekleyip bir süre kavuruyoruz.Daha sonra baharatlarını atıp ocaktan alıyoruz.Lor peynirini ekleyip güzelce harmanlıyoruz.İç hazır olduktan sonra böreği pişireceğimiz tepsiyi yağlıyoruz.Yufkayı tezgaha yayıyoruz.Sıvı yağ ile yufkayı gelişigüzel yağlıyoruz.Yufkayı ikiye katlıyoruz.Geniş kısmına hazırladığımız harçtan bir miktar koyup rulo şeklinde sarıyoruz.Tüm yufkalara aynı işlemi uygulayıp tepsiye döndürerek yerleştiriyoruz.Üzerine yumurta ve yoğurt ile hazırladığımız harcı yayıp önceden ısıtılmış 180 derece fırında altı ve üstü kızarana kadar pişiriyoruz.Fırında çıkarınca biraz su serpip temiz bir bezle örtüyoruz.3-4 dakika dinlendirip sıcak servis ediyoruz.

Afiyet Olsun.

15 yorum:

Fatosca Tadlar dedi ki...

Canım ben geldim :))
Ellerine sağlık çok nefis görünüyor :)))
Öpüldün...

sarımutfak-hande dedi ki...

pırasalı herşeyi severim
çok güzel olmuş
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Eline sağlık çok güzel olmuş

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Eline saglik canim mis.

Nigar SARGIN dedi ki...

Börekler arasında benimde en sevdiğim pırasalı ve patlıcanlıdır eşimde sebze yemeyince hamur içinde yedirebiliyorum maalesef ne kadar sağlıklı oluyor orası belli değil :))) Teşekkür ediyorum yorumlarınız için öpüldünüz canlar ;)

Unknown dedi ki...

çocuklara pırasayı yedirmenin kolay yolu....)) ellerine sağlık

bu arada aranıza yeni katıldım sevgiler

LeylaK dedi ki...

ben börekte pırasayı çok seviyorum :)

Sohbet dedi ki...

harika görünüyor elinize saglık

nergis mevsimi dedi ki...

Bence de göçmenler böreği çok sever ve çok da güzel börek yaparlar.Genelde kalabalık aileler olunca o kalabalığı doyurmanın en kolay yolunu börek olarak görmüşlerdir belki de :) Ben de çok severim pırasalı ve patlıcanlı böreği,eline sağlık.

Renkli Dünyam dedi ki...

Pırasalı börek nefis görünüyor,harika pişmiş yanına çayımız eksik :) ellerinize sağlık canım.Selamlar.

Unknown dedi ki...

Eline sağlık nefis olmuş:)

Nigar SARGIN dedi ki...

Sevgili
Ayşe Özcan;
Leylacım;
Nergisim;
Renkli dünyam
ve Elif Gündüz
Güzel güzel yorumlarınız için çok çok teşekkür ederim.Böreği sevmeyenimiz yoktur zaten göçmen olmamız tabi tetikliyor ama osmanlı mutfağının da hamur işleri çok fenadır yani kısacası türk mutfağımız bin bir çeşit bin bir lezzet ben çok memnunum halimden :))))

bircanın renkli dünyası dedi ki...

merhaba bloguzu cok begendımmm :D:D İzmirliyiz hemserıyız :D:D sevgıler banada beklerım

BOŞNAK KIZI dedi ki...

biz de çok yaparız bunu yemeğinden çok severim ben ellerinize sağlık :) bu arada baharat delisi biri bloğunuzun ismine bayıldımm :)

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkürler Sevgili Bircan ve Boşnak kızı güzel yorumlarınız ve ziyaretiniz için çok teşekkürler.İadeyi ziyarette bulunup bir kaç söz ekledim bendeniz de ..
Sevgilerimle...