25 Şubat 2016 Perşembe

PORTAKALLI HİRA TATLISI

   

    Yağmurlu bir İzmir sabahından herkese günaydın;
Bugün benim havam kesinlikle yazmalıyım diyerek oturdum pc'nin başına.Haftasonu yediğim ve lezzetine hayran kaldığım bu nefis ve oldukça pratik tatlının tarifini yazayım istedim.Ailemizin hamarat gelinlerinden sevgili Ayşe ablamın tarifiyle hem eve,hem anneme, hemde paşamın okuluna yetsin diyerek bir katı fazla malzemeyle koyuldum yapımına.Şerbetli tatlıları hazırlamak bana hep meşakkatli gelmiştir.Tatlı şerbeti çekecek mi?Tıkır mı kalacak ? acaba diye hep umutsuz bakmışımdır bir çok şerbetli tatlının tarifine.Ama bu tatlı tam benlik çalışan bir anne olunca zaman çok değerli oluyor malesef.Yapımı pratik,malzemeler tam denk geliyor.Şerbetini de kolay çekiyor ve nefis bir lezzet oluyor.
Şiddetle tavsiye diyorum deneyin pişman olmayacaksınız:)




Malzemeler:

Hamuru için;

  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 su bardağı irmik
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu 

Şerbeti için;

  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 adet portakalın suyu (taze sıkılmış)
  • 2 su bardağı su

Üzeri için;

  • 1 çay bardağı irmik
Yapılışı:

Öncelikle derin bir kaba bütün malzemeleri alarak hamurumuzu yoğuruyoruz.Ele yapışmayan yumuşak kıvamda bir hamur olacak. Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp öncelikle yuvarlıyoruz,sonra avuç içinde uzunlamasına şekil veriyoruz.Ben oğlumun okuluna da göndereceğimi düşünerekten mutfak tartısıyla her birini 25 gr. ayarladım.Birde malzemenin bir kat fazlasını kullandım.Bu şekilde 47 adet tatlı elde ettim.Şekil verdiğimiz tatlıları irmiğe bulayıp yağlanmış tepsiye diziyoruz.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.Şerbetimiz için bütün malzemeleri derin bir kaba alarak şeker iyice eriyinceye kadar karıştırıyoruz.Şerbeti kaynatmıyoruz.Fırından çıkan tatlılarımız sıcakken şerbetini dökerek yarım saat  kadar çekmesini bekleyip sonrasında servis yapabilirsiniz. 
Biz bu tarifi çok beğendik,oldukça hafif ve lezzetli.
Deneyenlerin şimdiden ellerinize sağlık.

12 yorum:

Kızsal Şeyler dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık ♥

nergis mevsimi dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Tatlının adı da ilginçmiş Nigar'cığım, ellerine sağlık.

Zencefil Tasarım Evi dedi ki...

bu tatlının tam benim danak zevkime uyacağını düşünüyorum. Elinize sağlık

ilke Çevik dedi ki...

Geçenlerde işte çıkmıştı, ilk defa yiyip hoşuma gitmişi. En kısa sürede deneyeceğim.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Amann da mis gibi portakal da kokuyordur şimdi ortalık)) Şerbetli tatlı yapmam hiç ama şu portakal olayı az biraz göz kırpıyor bana:))) sık kullanılanlara ekledim tarifi deneyeceğim.
Ellerine sağlık.

Betül EDEPLİ dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlıık :)

http://mutfaktakisen.blogspot.com/

mutfagabuyrun dedi ki...

gece gece olsa da yesem dedim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

pasta caddesi dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.

sevgiler

tolunay

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerine saglıkcanım.Sevgiler.

domates çorbası dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık oldukça güzel tarifler ve açıklamalar
Ben de kendi sayfamı sizlerle paylaşmak isterim.
http://www.oktayusta-yemektarifleri.com/

Nigar SARGIN dedi ki...

Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim..
Gerçekten denemeye değer.
Ben baktım çerez gibi yeniyor...:))
Bayramlarda ilk tercihim bu tatlıdan yana olacak allah nasip ederse..
Sevgilerimle;)
Öpüldünüz...