20 Şubat 2016 Cumartesi

PORTAKALLI ISLAK KEK

    


   Çalışma arkadaşlarıma ne zamandır "size kek yapıp getiricem" sözüm vardı.Ha bugün ha yarın derken dünde cuma dedim mübarek gün dedim,sıvadım kolları arkadaşlarıma çok sevdiğim portakallı ıslak kekimi yaptım.Kışın elma ve portakallı lezzetler hazırlamayı çok seviyorum nedense.Blogumun ismine yaraşır benim bu aroma ve baharat sevdam :)
Lafı uzatmadan geçiyorum tarifime;)
Sevgiyle kalın... 


Malzemeler:

    • 4 adet yumurta
    • 1 su bardağı yoğurt
    • 1 su bardağı sıvı yağ
    • 2 su bardağı şeker
    • 1 paket kabartma tozu
    • 1 paket vanilya
    • 3 su bardağı un

                  Üst Sosu İçin:
                  •  3 adet portakalın suyu
                  •  3 yemek kaşığı şeker 
                    Üzeri için:
                    • Hindistan Cevizi
                    • Portakal kabuğu rendesi

                    Yapılışı:

                      Yumurta ve şekeri derin bir çırpma kabına alıp beyazlaşana kadar çırpalım.Sırayla diğer malzemeleri ekleyip biraz daha çırpalım.En son kabartma tozunu ekleyip tahta kaşıkla karıştıralım.Hazırladığımız karşımı yağlanmış borcama dökelim.Önceden ısıtılmış 170 C derece fırında 30-35 dakika pişirelim.Kekimiz fırında pişerken sosu için portakallarımızı sıkalım.Hazırlamış olduğumuz portakal suyuna şekeri ekleyip eriyene kadar karıştıralım.
                        Pişen kekimizi fırından alıp soğuması için bir kenarda bekletelim.Soğuyan kekin üzerine sosunu gezdirip üzerini strech film ile kaplayalım.Bir gece buzdolabında bekletelim.
                        Üzerine hindistan cevizi ve portakal kabuğu rendesini serpip,servis edelim.


                          Not:Eğer daha ıslak kıvamda istiyorsanız portakal sayısını arttırabilirsiniz.

                            Afiyet Olsun.

                            4 yorum:

                            mutfagabuyrun dedi ki...

                            olsada yesem dedim.nefis nefisss.

                            aslı dedi ki...

                            Nigarcığım enfes görünüyor, ellerine sağlık :)

                            Nigar SARGIN dedi ki...

                            Çok teşekkür ederim canım ;)

                            Nigar SARGIN dedi ki...

                            Aslıcım çok teşekkürler canım ;)