25 Ocak 2013 Cuma

DOMATES ÇORBASI

  12.01.2013 cumartesi günü görümcem ve eşini yemeğe davet ettim. Cumartesi günü işten çıkıp koşturarak hazırladım menüyü.3 saatte yapabildiğim kadarı ile ağırladım misafirlerimi.Sevgili Suna'mın,sevgili abacığının tarifi olan bu pratik ama bir o kadar da lezzetli domates çorbasını denedim.Bir tarifi daha önce hiç denemediysem içimi bir korku kaplar her zaman.Bu çorbayı yaparken de aynı korku ile pişirdim.Fakat sonuç süperdi.Tadına baktığımda kendi içime zaten sinmişti.Misafirlerim daha ilk kaşığı aldıklarında güzel yorumlarını yaptılar çorbam için.Tarifi vermeden önce menümde neler varmış bir bakalım;


Menü:

* Kaşarlı Domates Çorbası
Beşamel Soslu Süpriz Tavuk
* Arpa Şehriyeli Pilav
Zeytinyağlı Yaprak Sarma
* Havuçlu Tarator
* Rus Salatası
Haydari
Snejanka
Cevizli Havuçlu Tatlı (Duru Tarifler)

Malzemeler:


* 5 adet domates
* 4 su bardağı su
* 1 su bardağı süt
* 1 yemek kaşığı domates salçası
* 2 yemek kaşığı un
* 2 yemek kaşığı tereyağı
* Tuz,karabiber

Üzeri için:

* Rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı:


Domateslerin kabuklarını soyup rondodan geçiriyoruz.Çorbayı yapacağımız tencerede unu ve tereyağını kavuruyoruz.Unun kavrulan kokusu burnumuza geldiğinde salçayı ekleyip karıştırıyoruz.Biraz kavurduktan sonra rondodan geçirdiğimiz domatesleri ekliyoruz.2-3 dakika kadar kısık ateşte pişiriyoruz.Üzerine bir bardak sütü ve 4 bardak suyu ilave ediyoruz.Tuzu ve karabiberini ekleyip kaynayıncaya kadar pişiriyoruz.Ocağın altını kısıp 10 dakika kadar da kısık ateşte pişiriyoruz.Domates taneleri kalmışsa rondodan geçirebilirsiniz.Ben geçirdim daha yoğun bir kıvamı oldu.Rendelenmiş kaşar peyniri ile sıcak servis ediyoruz.


Afiyet Olsun.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Eşim çok sever domates çorbasını,bol kaşarlıda nefiss olur ama nefiss..
Ellerine sağlık canım..
Masada,menüde çok güzel..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Nigarcım; hayatta denemedim şu domates çorbasını, nedense beceremeyecekmişim gibi geldi. Senin bu tarifle belki deneyebilirim birgün, dur bakalım :) Ellerine sağlık tatlım:)

pembe kekik dedi ki...

Domates çorbasına bayılıyorum. Menün çok güzelmiş. Ellerine sağlık. Sevgiler.

Nigar SARGIN dedi ki...

Melihacım bizde çok sevdik bu tadı teşekkürler güzel yorumun için sevgiler ;)

Nigar SARGIN dedi ki...

Serap ablacım çok teşekkür ederim sorma benimde gözümde acayip büyüyordu ne zamandır yapmak isteyip vazgeçiyordum ama o kadar pratik ki anlatamam senin tarifide bekliyoruz sevgilerimle ;)

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkürler Sibel ablacım şipşak menü işte ;)

Fatosca Tadlar dedi ki...

En çok sevdiğim çorbaların başında gelir bir de süzme mercimek çorbası tabiiki. Masan da çok şık olmuş canım. Ellerine sağlık. Her şey çok güzel görünüyor :)
sevgiler

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkür ederim Fatmacım öpüyorum;)